Peugeot bästa andrahandsvärdet

Alla, Handel | 29 mars, 2005 | admin | Kommentera


Enligt en ny undersökning är Peugeot 206 den bildmodell som har det bästa andrahandsvärdet på den svenska marknaden. Undersökningen jämför de femtio mest sålda bilmodellerna år 2000 och hur mycket de sjunker i värde efter att ha rullat 8.000 mil.

Enligt en ny undersökning är Peugeot 206 den bildmodell som har det bästa andrahandsvärdet på den svenska marknaden. Undersökningen jämför de femtio mest sålda bilmodellerna år 2000 och hur mycket de sjunker i värde efter att ha rullat 8.000 mil. Nybilspriset från år 2000 jämförs med ett snitt av faktiska priser efter genomförda begagnataffärer. Värdeminskningen för Peugeot 206 är endast 30,9 procent. [Källa: Expressen Motor , 19 mars 2005 och Autodata]

 

Ge en kommentar

Du måste vara inloggad för att ge en kommentar.

OKQ8 backar om miljödiesel

OKQ8 tar med omedelbar verkan bort sin miljödiesel RME, alternativt sätter till en tillsats som ska hindra igensättning [...]

Alla, Branschnytt | 17 april, 2015 | Olle Holm | Kommentera

ac knapp

MRF vill ha granskning av
farligt och förbjudet köldmedia

Allt fler privatpersoner fyller på eget bevåg på AC-gas i sina bilar. Inte nog med att det är [...]

Alla, Branschnytt, Motor-Magasinet, NEWSROOM | 17 april, 2015 | Olle Holm | Kommentera

a1um2rb058nsfoh9uhdc

Gult glas skyddar mc-förare

På VTI har forskare undersökt om andra trafikanter har lättare att upptäcka motorcyklar om de har gult glas [...]

Alla, Branschnytt | 17 april, 2015 | Olle Holm | Kommentera

yukj6xdk6lsxfr05r11u

Volvo Car Sverige och
Volvohandeln bäst på service

Volvo Car Sverige och svensk Volvohandel är bäst på att ge service av alla bilmärken i Sverige. Det [...]

Alla, Branschnytt | 17 april, 2015 | Olle Holm | Kommentera

b08bcb588dc83b75_800x800ar

Stopp i Stockholmstrafiken
kostar 360 000 kronor i timmen

Enligt Trafikverket kostar ett stopp i Stockholmstrafiken cirka 360 000 kronor i timmen.  I Stockholmstrafiken är ett oplanerat [...]

Alla, Branschnytt | 17 april, 2015 | Olle Holm | Kommentera