23948sdkhjf

Lasingoo lanserar smidigare bokning

Den digitala verkstadstjänsten Lasingoo har under våren genomfört omfattande förändringar för att förbättra sitt erbjudande för både konsument och verkstadsägare.

Nu lanseras den nya produkten som innebär en snabbare och mer responsiv hemsida och effektivare bokningsprocess. I samband med lanseringen plockas även delar av den tekniska utvecklingen hem till Sverige.

För bilägare kommer nya Lasingoo ha ett enklare bokningsflöde där portalen väljer rätt service med färre steg och mindre information att fylla i. Det ger också användaren bättre funktioner för sortering och filtrering av verkstadsurvalet. En annan konkret förbättring är att man nu kan boka tillvalstjänster på de verkstäder som erbjuder det.

- Tillvalstjänsten är smidig för bilägare och samtidigt ett utmärkt tillfälle för merförsäljning för verkstaden. Det kan till exempel handla om byte av torkarblad, lånebil eller byte av lampa i samband med att verkstaden utför andra arbeten på bilen, säger Malin Landberg, vd på Lasingoo.   

Tidigare har den rent tekniska utvecklingen av Lasingoo funnits i Tyskland men i samband med lanseringen av den nya webbplatsen har stora delar av utvecklingen flyttats hem till Sverige. 

- För vår del betyder det att vi kommer närmre tekniken och snabbare kan implementera den utveckling vi vill för att skapa en så bra produkt som möjligt. Det ger oss också större möjlighet att skräddarsy produkten efter våra specifika marknaders efterfrågan, som faktiskt skiljer sig rätt mycket från den tyska marknaden, fortsätter Malin Landberg.

Den nya produkten har visat högre konverteringsgrad, vilket innebär att fler kunder hittar och bokar rätt verkstad. För verkstäder som anslutit sig med silver- eller guldabonnemang introduceras även en bokningswidget inom kort som gör det möjligt att integrera Lasingoos fastprisbokningar till verkstadens egen hemsida.

- För Lasingoos möjlighet till nya affärer är det här ett steg i en positiv riktning. Detta ger möjlighet till ett bredare produktutbud, integrerade samarbeten och reducerad utvecklingskostnad, avslutar Malin Landberg.  

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125