23948sdkhjf

Vad har Ivars Bilservice i Hoting, Bergners i Umeå och LG i Norsborg gemensamt?

De vinnande Subaruverkstäderna presenterades på Subaru:s servicemarknadskonferens i Nynäshamn. Midland presenterade de tre Subaruverkstäder i Sverige som har högst resultat när det gäller att repetera servicekunderna tätast och på rätt serviceintervall.

En kombination av hög servicegrad, verkstads- och Subaruprofilerad servicekallelse och smart användande av mervärden i servicekallelsen förklarar hur Subaruägarnas servicebeteende påverkats positivt.

Servicekallelsen använder olika mervärden beroende på bilens ålder - nybilsgaranti och fri service funkar bäst de tre första åren. Följande år kommuniceras Subarukortet och Subaru Försäkring med Midland självriskeliminering. Kunderna får alltså fortsatt vägassistans efter nybilsassistansen förutsatt att de är lojala till auktoriserad Subaruverkstad, Subarus serviceintervaller och Subaruprofilerad motorolja, producerad av Midland.

Medelvärdena är beräknade på 17 383 Subarubilar och 64 936 registrerade servicar. Cecilia på Midland förklarar:

- Vi behöver en ganska stor mängd data utspridd på 0-10 år för att få ett statistiskt underlag som går att analysera och där nyckeltalen är tillförlitliga.

De tre verkstäder med högst resultat bland 80 uppmätta Subaruverkstäder ska jämföras mot hela gruppens medelvärde på 10,25 månader och 19 091 km. - Det resultatet är godkänt jämfört serviceintervallets 12 månader eller 15 000 km. Framförallt är det ett kvitto på 20% ökad servicerepetition jämfört de verkstäder som inte är aktiva med servicekallelse och mervärden, säger Cecilia. - Dessutom vinner Subaruägaren genom att mervärdet som är kopplat till service, till exempel fortsatt vägassistans, hålls vid liv och fortsätter gälla, säger hon.

Topp-tre-resultaten i Sverige
Ivars Bilservice i Hoting: 8,14 månader och 17 827 km. Ökad servicerepetition jämfört 12 månader: +32%

Bergners Bil i Umeå: 8,37 månader och 16 097 km: +30%

LG Bil & Motor i Norsborg: 8,25 månader och 15 056 km: +31%

Notera att LG Bil & Motor lyckats pricka Subarus serviceintervall när det gäller kilometer med knappa 56 km i avvikelse!

 Bildtext:

LG Bil & Motor - ett glatt och trevligt "All-The-Way-gäng".

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109