Halverad väntetid på ny Volvoverkstad i Halmstad

| Av Olle Holm | Tipsa redaktionen

För att minska väntetiden i samband med service har Volvospecialisten Rejmes i Halland tagit fram ett nytt verkstadskoncept i samband med att man nu slår upp dörrarna till sin nya toppmoderna Volvoverkstad. Genom att serviceteknikerna alltid arbetar två och två kan företaget halvera tiden som bilen är inne på verkstaden. 

Rejmes erbjuder Volvoförsäljning med all kringservice i Halmstad, Falkenberg och Laholm. I samarbete med Volvo Car Sverige arbetar man efter visionen om framtidens Volvohandel och där är servicen en mycket viktig del i kundens köpupplevelse. För inte så länge sen uppgraderades Laholms Volvoverkstad genom ombyggnad och genom ett nytt koncept, till att bli en av landets absolut bästa och effektivaste. Nu är det Halmstads tur att ta Volvoägandet till en ny nivå.

 

Den nya verkstaden i Halmstad är utrustad med allt som krävs av en modern Volvoverkstad och serviceteknikerna arbetar alltid efter Volvos egna servicemetod och med Volvo Originaldelar.

För att utveckla servicens effektivitet har Rejmes tagit fram ett koncept där man har dragit ner på administrativa tjänster för servicebokning, och istället ersatt dessa med fler servicetekniker. Den personliga serviceteknikern hjälper kunden med allt kring verkstadsbesöket, bokar tid, utför service/reparation och sammanställer faktura.

Och istället för att bli servade av en tekniker så tar nu ett lag om två tekniker hand om bilen vid varje servicetillfälle. Därmed halveras väntetiden, som nu landar på cirka en timme. Det innebär att kunden inte behöver lämna verkstaden och komma tillbaka senare. Istället kan denne vänta kvar en timme, och jobba en stund eller ta en fika.

Rejmes platschef i Laholm Joacim Cernliden har varit med och utvecklat Halmstads nya erbjudande efter samma modell som i Laholm och ser positivt på utvecklingen.

– Vi är oerhört stolta över att anläggningen i Halmstad nu står klar, så att alla Volvoburna hallänningar kan få bästa möjliga service. Förhoppningsvis förenklar den snabba servicen vardagen för våra kunder. Och vill man hellre lämna bilen på morgonen och hämta den på kvällen går det naturligtvis lika bra.



Håll dig uppdaterad med Motor-Magasinet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar

Mest läst

Startsidan just nu

Nu har vi semester

motormagasinet.se är tillbaka med nyheter den 31 juli. Nästa nummer av tidningen MotorMagasinet kommer i brevlådan den 16 augusti.

Preqas AB är det nya namnet på Opus Equipment

Fortsatt höga utsläpp från nya dieselbilar

Dieselbilar i den senaste miljöklassen, Euro 6, släpper ut ungefär fem gånger så mycket kväveoxider i verklig körning jämfört med vad lagkravet anger. Det visar en undersökning som IVL Svenska Miljöinstitutet gjort. I studien har avgasutsläppen från över 30 000 bilar mätts ute i Göteborgstrafiken.

SFVF bjuder in Per Bolund till ett verkstadsbesök

Mercedes lanserar servicetjänst i realtid för lastbilar

Opus i hetluften i USA

Alla bör lämna fordonet vid tankning av gasfordon

Arkiv

OBD-kontaktens framtid ny stridsfråga i EU

Mekonomen ställer om för att möta den växande elbilsflottan

SFVF välkomnar Skolverkets nya program för kaross och lack.

Svenska bilister bränner däck på Autobahn

Provkör marknadens senaste supermiljöbilar i Almedalen

Sex finalister till Sveriges bästa elbilskommun

Geely bygger nytt Innovationscenter i Göteborg

Bilen viktigaste transportmedlet för sommarsvensken

Arona - en modern och urban A0-SUV

Mindre registreringsskylten får nytt utseende

Autoliv, Volvo Cars och NVIDIA utvecklar nya system till självkörande bilar

Kinas Uber blir delägare i Nevs

SFVF om senaste mötet med Referensgruppen för självkörande fordon

Nya El-Leaf kommer med ProPilot

Kia toppar återigen J.D Powers kvalitetsindex

Återvunnen fordonsglykol lanseringsklar

Storföretag satsar på Motorbranschcollege

Thed Björk tog dubbla pallplatser i Portugal

Mercedes visar ”Generation EQ” i Almedalen

BMW-förare visar minst hänsyn i trafiken

ESF-rådet stödjer nationell lansering av Motorbranschcollege

Personalsituationen i branschen är mycket bekymmersam

Här är framtiden för självkörande bilar

Lasingoo-rapport visar på stor skillnad på servicekostnader

Polestar ska utveckla elektrifierat prestandamärke för Volvo Cars

Training Partner expanderar och bygger ut DRIVELAB

Kobra II redo för Mercedes-Benz verkstadsportal XENTRY

Halverad väntetid på ny Volvoverkstad i Halmstad

Opus förvärvar brittiska Autologic Diagnostics

Se alla Företagens egna nyheter

Toyota Land Cruiser drivknut

Efterlängtat till Volvo

Huzells och Total Sweden AB ingår samarbetsavtal

Nya bromsok på programmet.

Fordonsmappar från Formac

SMARTREP.INFO - Vi gör det latt att göra det ratt

Utökning i sortiment

Oljeplugg och verktyg till VAG-modeller med plast oljetråg

Avtäckningstäcke i hög kvalité!

LISTA: Stor skillnad i servicekostnader bland Sveriges mest sålda bilar 2016

Partikelfilter Volvo S80 2.4 TD

Partikelfilter Mercedes E220 CDI

Motorbåten, 2000 talets mest utvecklande utbildningsresa

Partikelfilter Peugeot 2008 1.4 Hdi

Ännu ett nytt stödlager

Partikelfilter Lexus IS220

Partikelfilter Jaguar XF 3.0

Saab 9-3 '08 Facelift Stötfångare, fram

Kia Motors Sweden AB och Total Sweden AB ingår i nytt lokalt avtal

Deldo är en integrerad leverantör till Eontyre

Galwin Bildelar, först med det nyaste inom belysning.

Ny transmissionsolja

Ny drivaxel till Volvo´s AWD

Ny drivaxel till Volvo´s AWD

Ny kilrem till Volvo

Sänd till en kollega

0.159