23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Förstärkta framvagnsdelar eller inte?

Flera av eftermarknadsleverantörerna har gradvis byggt upp ett program med förstärkta framvagnsdelar. Det låter väldigt smart, men är det nu också fallet - och hur relaterar vi oss hos Triscan till ämnet?

För att belysa ämnet är det viktigt att känna till utvecklingsprocessen för en framvagnsdel. Framvagnsdelar är en del av en komplicerad anslutning med styrningen, men även hjulfjädring och transmissionsdelar. Dimensioneringen av den enskilda framvagnsdel - här under fysiska dimensioner och materialval - baseras på de belastningar som delen förväntas utsättas för av de övriga komponenterna i styrningen samt hjulupphängningen och överföringen. Delen är utformad som en 3D CAD-modell, som sedan exponeras för FEM (Finite Element Method) beräkningar / simulering, varigenom man säkerställer att dimensioneringen är korrekt. Denna metod används för alla enskilda delar, men även för hela systemet. Med detta tillvägagångssätt kommer man så nära den verkliga världen som möjligt. Och samtidigt säkerställs att sannolikheten för att de enskilda delarna också klarar de efterföljande fysiska testerna är stor.

Läs mer...

Triscan A/S
Engmarken 11
8220 Brabrand
Århus Kommune
Danmark
VAT nummer: DK27755968

Kontaktperson

TFA
Thomas Fuglsang Andersen
+45 87433348 tfa@triscan.dk

Sänd till en kollega

0.046