23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Sogefi, dieselexperten på lätta transportbilar

7 av de 10 mest sålda lätta transportbilarna 2020 i Europa är utrustade med Sogefi dieselmoduler, vilket befäster Sogefis position som en av de ledande OE-leverantörerna.

Bilparken med LCV ökade med mer än 2,1 miljoner nya fordon under 2020, vilket är sjunde året i rad med tillväxt i hela EU inom segmentet.

Oavsett var du befinner dig i Europa kommer du oundvikligen träffa någon yrkesperson med ett av dessa fordon (Ford Transit, Renault Traffic, Citroen Berlingo, PSA Partner, Opel / Vauxhall Vivaro).Eftersom dessa yrkesproffs behöver ett robust och pålitligt fordon, visar detta biltillverkarnas fulla förtroende för Sogefis högt ställda krav på produkten.

 Det senaste exemplet på Sogefis spetskunskap inom dieselfilter gäller en dieselfiltermodul som är monterad på flera LCV i Renault-Nissan-Mitsubishi (RNM) -gruppen – en av de ledande aktörerna inom segmentet lätta last- och skåpbilar.

 Dieselfiltermodulen:

Sogefi har utvecklat en mycket innovativ filtermodul

som består av en robust stålskål nitad med ett metal/plasthuvud och vattennivåsensor samt en elektrisk bränslevärmare för att garantera tillförlitlig startkapacitet även de kallaste mornarna oavsett vilken bränslekvalitet som används. Baserat på Sogefis Diesel3Tech ™ -teknik skyddar detta filter både motor och insprutningssystem, även under extrema vattenföroreningar. Diesel3Tech ™ separerar vattendroppar (ner till 10 µm) från bränslet och lagrar vattnet i en särskild vattentank. När vattennivån är full tänder bränslesensorn en varningslampa på instrumentbrädan. På detta sätt kan separerat vatten avlägsnas från vattentanken genom avtappningsskruven.

Filterelementet, tillverkat med den av Sogefi patenterade ”chevron vikningen” erbjuder de bästa egenskaperna för smuts och dammfiltrering.

Tack vare den nitade konstruktionen förseglas filtret under montering i ett så kallat ren-rum ”clean room” och kan inte förorenas innan det monteras på fordonet. På så sätt får användaren nytta av Sogefis erfarenhet av tillverkning i ”clean room” byggd på OEMs strängaste standarder. Det undviker risken för att skada moderna och känsliga komponenter för bränsleinsprutning

Sänd till en kollega

0.047