23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Digital verkstad för en enklare vardag

| Medlemsnyhet | Företag Gateway Digital Sweden AB - AutoFacets

AutoFacets arbetar med digitala lösningar anpassade för bilbranschen, där lösningarna är fokuserade på att eliminera onödiga arbetsmoment och kostnader. Detta för att verksamheten ska effektiviseras och kundkontakten och lönsamheten förbättras.

En utgångspunkt och ett faktum är också att varje verksamhet och varje företag har sina specifika behov och utmaningar, oavsett storlek och struktur. Det skiljer också mycket när det gäller på vilket sätt kundnöjdheten kan och bör utvecklas. AutoFacets arbetar därför utifrån en uttalat flexibel affärsmodell som även anpassas efter uppdragsgivarens tids- och kostnadsmässiga ramar.

– AutoFacets är stora internationellt, har bred och lång erfarenhet och arbetar idag med vad vi beskriver som framtidens digitala ekosystem för bilindustrin. Förändringstakten i branschen är enorm och våra system ligger i absolut framkant. Genom AI lösningar kan vi snabbare och säkrare anpassa våra kunders verksamhet, utbud och kommunikation till aktuella och framtida krav och önskemål. Det säger Ola Hammarlund, VD på Gateway Digital där AutoFacets är de lösningar vi levererar till bilindustrin. 

Att i korthet beskriva AutoFacets är som att försöka beskriva en värdekedja som täcker alla de processer och digitala lösningarna som krävs från det att bilen lämnar fabriken till att den skrotas. Främst riktar sig lösningarna mot bilåterförsäljare och verkstäder.

Digitaliserad verkstad

Exempel på projekt som AutoFacets genomfört beskriver också företagets framgångsfaktorer. Ofta handlar det om effektivisering, digitalisering och utveckling av verksamheter inom bilindustrin, exempelvis verkstäder, för ökad kundlojalitet och lönsamhet. Här, som i princip i alla uppdrag, har grunden varit att samla alla relevanta interna och externa kunddata för en helhetssyn på uppdragsgivarens kunder. Eller med andra ord hur du kan göra jobbet smidigare och bättre för dina medarbetare och dina kunder.

Bearbetningen av kunddata leder fram till olika lösningar beroende av projektets specifika behov och situation. Exempel kan vara att förminska avståndet mellan kund och mekaniker, reducera mängden papper och fokusera på lösningar som ökar transparens mellan kund och verkstad. På så sätt blir kunden mer informerad och delaktig, bland annat genom video eller live-stream av vad som görs på bilen och vad det i slutänden kommer att kosta. Många små och stora delar som genom AutoFacets lösningar leder till ökad effektivitet i olika led och ger slutkunder som känner sig mer uppmärksammade, mer delaktiga och därmed mer nöjda och återkommande.

Mer information om hur AutoFacets kan hjälpa er verksamhet bli mer digital hittar ni på Autofacets.com eller kontaka ola.hammarlund@gatewaydigital.se


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Medlemsnyhet

Företag
Gateway Digital Sweden AB - AutoFacets

Karlbergs Strand 4K
171 73 Solna
Sverige
Gateway Digital Sweden AB - AutoFacets

Bilder och video

Sänd till en kollega

0.078