23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

DENSO, ADAS och eftermarknaden

| Medlemsnyhet | Företag DENSO Europe BV

Som världens näst största reservdels- och systemleverantör har DENSO förmågan att påverka och utveckla lösningar för att möta de största behoven samhället står för.

Att stödja fred och välbefinnande i samhället är en viktigt punkt för DENSO, vilket visas i dess framtida strategi såväl som dess produkt- och tjänsteerbjudande

Vid sidan av sitt erkända utbud av fordonskomponenter (vilka är av beprövad kvalitet för både originalutrustning (OE) och eftermarknadsanvändning) är DENSO:s framtida mål för teknologisk utveckling fokuserat på att möjliggöra mer sinnesfrid inom alla delar av samhället. 
Trygghet är en av DENSO:s tre globala utvecklingspelare inför 2030, tillsammans med att bidra till en bättre miljö och inspirera andra genom att göra skillnad. 


Vad är ADAS? 
Avancerat förarassistanssystem (ADAS) är utformat för att förbättra passagerarnas säkerhet och underlätta en bättre körning. Baserat på Internet-anslutna sensorer hjälper ADAS-tekniken till att undvika kollisioner och olyckor genom att uppmärksamma förare på potentiella problem i realtid, implementera säkerhetsåtgärder och i särskilda fall överta kontrollen över fordonet. 
Den nuvarande marknaden för ADAS kan i sin helhet delas upp i två sektioner: kamera och radar. En av DENSO:s stora kommande produktutvecklingar är att göra ADAS tillgänglig för eftermontering, och inte endast som utrustning för nya fordon. 

”Trafikolyckor är en global fråga”, förklarade Fatiha Laauich, Pan European Strategic Marketing Manager för DENSO Europe. ”Men genom att minska dem kan vi inte bara rädda värdefulla liv, utan vi ger också människor en ny grad av frihet, vilket ger dem möjlighet att resa med självförtroende. 


”Att minska trafikolyckor är ett gemensamt mål över hela världen. FN har som mål att halvera antalet dödsfall i trafikolyckor globalt fram till 2030, medan EU och USA har satt upp liknande mål för 2050. 
”DENSO arbetar med ett tillvägagångssätt som tar hänsyn till både uppgiftens djup och bredd. Definitionen av ”djup” är en fullständig strävan efter framstående teknik, som kommer att göra det möjligt för DENSO att göra tillvaron säkrare för användare av olika fordon. Ett exempel på detta är hur DENSO använder AI-teknik för att förutsäga potentiella faror genom att till exempel upptäcka fotgängare när siktförhållandena är dåliga, på ett sätt som inte distraherar föraren. Vid korsningar med dålig sikt och andra situationer där döda vinklar utgör ett hot visas dessutom infrastrukturrelaterad information genom V2X och kartfunktioner, som tillsammans med sensorinformation kan bidra till att förebygga många olyckor. 

”Bredden” innebär att se till att produkter och teknologier används i så många fordon som möjligt, inklusive på eftermarknaden. För att uppnå detta mål krävs säkra produkter med högsta kvalitet och tillförlitlighet, till konkurrenskraftiga priser. 


”Sedan 1990-talet har DENSO tillhandahållit avancerad säkerhet och olika (OE) ADAS-utrustning, som t.ex. LiDAR-enheter, millimetervågsradar och synsensorer. Genom att introducera ADAS på andrahandsmarknaden får inte bara eftermarknadsföretag en boost, utan det gör också livräddande teknologi mer tillgänglig för allmänheten. Detta skapar i sin tur mer förtroende och sinnesfrid. 


”Det är den här avancerade tekniken som skapar en bättre marknad för oberoende verkstäder och deras motsvarigheter från franchise-avtalade fordonstillverkare, vilket gör det möjligt för professionella tekniker att få tillgång till de mest tekniskt avancerade fordonsdelarna, som sin tur ökar kundernas förtroende och lojalitet.” 

För att veta mer, besök DENSO eftermarknadshemsida; https://www.denso-am.eu/

 

Medlemsnyhet

Företag
DENSO Europe BV

Hogeweyselaan 165
1382 JL JL Weesp
Netherlands
DENSO Europe BV

Sänd till en kollega

0.063