23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.

Schaeffler deltar på Automechanika 2022

| Medlemsnyhet | Företag Schaeffler AAM GmbH & Co

• På Automechanika visar Schaeffler upp framtidsorienterade reparationslösningar för förbränningsmotorer samt hybrid- och elfordon

 Marknadsinriktning: Lösningar för dagens och morgondagens reparationer

I år är Schaefflers monter i forumet på Agoras utomhusområde, område A02, uppbyggd kring tre områden: ”Marknadsinriktad”, ”kundorienterad” och ”redo för framtiden”.

”Marknadsinriktad” fokuserar på våra kunders behov och omfattar reparationslösningar som verkstäderna behöver idag och i en nära framtid: Bland höjdpunkterna finns reparationssatsen för LuK K0-kopplingar för hybrider, den andra generationen av INA Thermal Management Module för fordon med automatisk start/stopp- eller hybriddrift och de senaste generationerna av hjullager i beprövade FAG WheelSet.

Schaeffler kommer också att presentera ny teknik från fordonsutvecklingen. Besökarna kommer att ha möjlighet att kika närmare på 800-volts 3in1 E-axeln, de senaste TriFinity-hjullagren eller den intelligenta mekatroniska bakhjulsstyrningen (iRWS). Förr eller senare kommer allt detta att bli relevant för verkstäderna – och Schaeffler kommer att förse eftermarknaden med lämpliga reparationslösningar i tid. Till exempel ”Schaeffler E-Axle RepSystem – G” – detta är för närvarande den enda reparationslösningen som gör det möjligt för verkstäderna att reparera E-axlar i stället för att byta ut dem helt och hållet. Eftermarknadsexperterna kommer att demonstrera hur detta blir verklighet under livepresentationer på en Volkswagen E-Golf i montern.

Kundorienterad: Schaeffler skapar mervärde

Förutom reparationslösningar är support ett fokusområde i montern – särskilt servicemärket REPXPERT, som står i centrum för det ”kundorienterade” området. REPXPERT samlar alla serviceerbjudanden på eftermarknaden och ger stöd till oberoende verkstäder digitalt och snabbt, men inte utan personlig kontakt. Onlineportalen har för närvarande mer än 200 000 användare över hela världen. REPXPERT ger bästa möjliga support via många olika kanaler – från katalogdata till identifiering av reservdelar och e-learning till live- eller fjärrsupport.

Dessutom kan besökarna prova Schaeffler OneCode: QR-koden finns på LuK-, INA- och FAG-förpackningarna och utökar företagets digitala tjänsteutbud med en lösning som är särskilt lätt att använda. På bara några sekunder kan verkstaden få tillgång till information om respektive artikelnummer, kontrollera produktens äkthet och samla REPXPERT-bonuspoäng. De skannar helt enkelt sin OneCode med en smartphone eller surfplatta eller anger den manuellt i REPXPERT-appen eller onlineportalen.

Medlemsnyhet

Företag
Schaeffler AAM GmbH & Co

Paul-Ehrlich Str. 21
63225 Langen
Tyskland
Schaeffler AAM GmbH & Co

Sänd till en kollega

0.156