Henrik Pedersen - Ny CCO på Digital-Servicebook.com
Digital-Servicebook.com är nu redo för distribution i resten av världen och våra möjligheter är enorma - vi har gått från en bra idé till att bli ett "riktigt varumärke" och som för närvarande är varumärkesregistrerat i EU.
Henrik Pedersen tillträder den 1 augusti en ny tjänst som CCO - Chief Commercial Officer på Digital-Servicebook.com ®. En av hans uppgifter blir att säkerställa kraftig tillväxt i Europa genom att tillföra starka kompetenser på strategisk och försäljningsnivå hos Digital-Servicebook.com
- Digital-Servicebook.com har en tydlig ledarposition i bilbranschen som kvalitetsleverantör av digital dokumentation som ger fordonsägaren full insikt om bilens servicehistorik hos verkstan. Digital-Servicebook.com är erkänd och respekterat som en pålitlig, innovativ kvalitetsleverantör - både av konsumenter och bilbranschens medlemmar.
Ett av fokusområdena blir bland annat att belysa kompetenser och värderingar för kunderna. Digital-Servicebook.com levererar en unik produkt till hela världen – som bidrar med en stor skillnad för bilbranschen, säger Henrik Pedersen, som senast kommer från en position som försäljningschef för Danmark och Benelux hos SBS Automotive A/S.
Håller fast i pionjärandan
Henrik Pedersen ser det som en viktig uppgift att fortsätta utöka de styrkor företaget har, men avgörande är även att fortsätta utvecklingen av pionjärandan:
- Trots att Digital-Servicebook.com har en stark tillväxt och distribution i flera länder har företaget lyckats fasthålla den pionjäranda och entreprenörskap som företaget blev skapat med. Att ta steget till att bli IT-leverantör till bilbranschen kom som en naturlig följd av det faktum att man i sitt DNA är innovativ, utvecklande och ser möjligheter. I en bransch som ständigt utvecklas så är starka värderingar något som är avgörande i bilbranschen. Vi måste se till att innovation har sin prägel i den kvalitetsprodukt vi blivit kända för, säger Henrik Pedersen.
Ett lyft för företagets kommersiella uppställning
Digital-Servicebook.com får både frigjort resurser och ytterligare kompetenser när Henrik Pedersen tillträder som CCO, bedömer VD och medstiftare Martin Jensen.
- Genom att få Henrik Pedersen ombord som ny CCO tillför vi viktiga strategi- och försäljningskompetenser, vilket stärker vår tillgång till marknader och de möjligheter som finns i resten av världen.
- Vi har en stor önskan om ett mer strategiskt tillvägagångssätt för vår kommersiella uppställning - utan att äventyra den nära relationen med kunder och affärspartners som vi byggt sedan starten i november 2015.
Vi kombinerar därmed vår historia och innovativa tillvägagångsätt med en viktig tyngd på den strategiska nivån. Det är ett tydligt lyft för vår kommersiella uppställning, säger VD Martin Jensen. Han tillägger även:
Det är lite som när ens barn blir tonåringar och börjar stå på egna ben - Digital-Servicebook.com är nu redo för distribution i resten av världen och våra möjligheter är enorma - vi har gått från en bra idé till att bli ett "riktigt varumärke" och som för närvarande är varumärkesregistrerat i EU.
Min roll blir nu frigjord från verksamheten och i framtiden ska vi säkra ännu fler avtal med biltillverkare, bilkedjor och leasingföretag samtidigt som vi flyttar IT-utvecklingen "in house" till ett nytt utvecklingsteam. – Man når inte framgång utan hårt arbete, och vi har lagt ned väldigt många timmars arbete. Jag är stolt över vad vi har uppnått och ser fram emot den utveckling som Digital-Servicebook.com kommer att gå igenom de kommande åren, säger VD Martin Jensen.