23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Appen förenklar för Holmgrens Bil

Hos Holmgrens Bil i Jönköping har en app ersatt datorn när det gäller provkörningsbokning. Sedan april använder säljarna appen som är kopplad till Kobra II Säljstöd för att boka, hantera och avsluta provkörningar.

Under våren var Holmgrens Bil testpiloter för Kobra II Säljstöd App. Sedan april månad har de integrerat mobilappen i det dagliga arbetet i bilhallen. Anläggningen i Jönköping är först med att gå över till säljstödsappen, men till hösten kommer samtliga 100 säljare på Holmgrens Bil att vara mobila.

I Jönköping finns ett multibrandteam bestående av tio säljare plus Mikael Borg som är försäljningschef. 

- Det är smidigt, går fort och bidrar till en professionell hantering av hela besöket kring en provkörning, förklarar en nöjd Mikael Borg.

Mobilappen passar klockrent in i Holmgrens Bils flöde för en smidig provkörning. När säljaren kört ut bilen till kunden, då plockar man upp mobilen och genomför de sista stegen av provkörningsbokningen, dvs skanning av körkort och kontroll samt digital signering innan kunden får ta bilen på en provtur.

- Om kundens provtur drar ut på tiden kan vi enkelt skicka ett meddelande och fråga hur det går. Det fungerar både som kontroll, men är också en bra dialog med en potentiell köpare, menar Mikael Borg.

Via appen sparas också kundinformation, såsom e-post och telefonnummer, och förs över till säljstödet automatiskt i samband med en provkörning.

- Vi vill ha så mycket information som möjligt, förklarar han. Då blir det lättare för våra säljare att följa upp kundens besök hos oss.

Att kunna skanna körkort och kontrollera innan avfärd är en väldigt stor fördel för Holmgrens Bil. Nu kan säljaren stoppa personer som inte ska köra bil och ha ett avtal som gör att försäkringen täcker om något skulle hända under provkörningen. En stor bonus för Mikael i rollen som försäljningschef, är att han också får rättvisande statistik över provkörningarna. Tidigare, när det var krångligare att registrera, hamnade inte alla provkörningar i systemet.

- Nu registreras alla våra provkörningar. Det är 100 procent förbättring på alla plan, förklarar Mikael.

Nextlane Sweden AB
Hedvig Möllers gata 6
223 55 Lund
Malmö stad
Sverige
VAT nummer: SE5564184090

Kontaktperson

CW
Christina Windisch
Kommunikationsansvarig
Christina.Windisch@imaweb.com

Sänd till en kollega

0.032