TRISYS kundfall – eCAR
Den danska RAM och Dodge återförsäljare eCAR, valde sommaren 2019 att byta till TRISYS verkstad och kundhantering program. Över ett år senare har vi besökt eCAR för att prata med dem om deras erfarenheter.
eCAR leds dagligen av Marianne och Allan Simonsen. Företaget är involverat i försäljningen av nya och begagnade bilar, men arbete utförs även på special/kundbilar i verkstaden, vilket omfattar fyra mekaniker och fyra billyftar. Marianne, som primärt tar hand om bokföring, skatteberäkningar och registreringar, var inte helt nöjd med det sätt på vilket specialuppdateringar fungerade i ECAR:s tidigare verkstads- och kundhanteringssystem. "Vi såg alltför ofta att uppdateringar ledde till nya fel i det gamla systemet. Därför bestämde vi oss för att leta efter en ny partner och det ledde till att vi bytte till TriSYS/G plan för drygt ett årsedan – och det har vi varit väldigt glada över", säger Marianne.