23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Kia Sverige introducerar Tjekviks digitala självbetjäningslösningar på serviceavdelningarna

• Tjekviks teknik för digital in- och utcheckning kommer att rullas ut i Kia Sveriges återförsäljarnätverk • Kunderna kommer att kunna undvika köer genom att checka in hemifrån eller via terminaler hos återförsäljarna för en snabb och enkel inlämning och upphämtning av fordon • Den nya lösningen maximerar möjligheterna att öka försäljningen av eftermarknads produkter och tjänster • Den digitala lösningen är integrerad med återförsäljarnas befintliga DMS-system (Dealer Management Systems)

Kia Sverige implementerar Kia Service Check-In, en ny digital in- och utcheckningslösning för att stödja serviceavdelningarna på märkets 88 verkstäder i återförsäljarnätverket. Som en del av ett treårigt avtal med leverantören av digitala lösningar Tjekvik, kommer den nya lösningen att säkerställa att fler kunder får en problemfri upplevelse av att lämna och hämta fordon - även under rusningstid, samt hjälpa serviceavdelningarna att öka intäkterna och maximera effektiviteten hos återförsäljaren.

Som en del av avtalet kommer Kia-återförsäljare i Sverige att använda Tjekviks självbetjäningslösningar. Den nya processen gör det möjligt för kunderna att på ett säkert sätt checka in och ut sitt fordon, hur, när och var de vill - oavsett om det är hemifrån eller hos återförsäljaren via användarvänliga terminaler. Detta kommer att minska köerna under rusningstid hos återförsäljarna och förbättra den totala kundupplevelsen. 

Kia-kunder som väljer att checka in sitt fordon för service eller reparation online kan använda Tjekviks självbetjäningslösning för att bekräfta tidsbokningen och ange eventuella kommentarer. När de anländer till återförsäljaren kan kunderna bekräfta eller uppdatera dessa uppgifter via terminalen, markera parkeringsplatsen av sitt fordon och lämna sina nycklar i särskilda nyckelfack som är inbyggda i terminalerna. Dessutom kommer kunderna också att kunna hämta nyckeln till sin förbokade hyrbil via terminalen. 

Den nya självbetjäningslösningen gör det möjligt för Kias servicerådgivare att ägna mer tid åt de kunder som behöver eller vill ha personlig service. Den digitala incheckningsprocessen ger också Kia-återförsäljarna möjlighet att enkelt och konsekvent erbjuda produkter och tjänster för merförsäljning som t.ex. däck, AC-service och serviceavtal. Kunderna kan nu själva välja dessa produkter, vilket avlastar servicerådgivarna. Som ett resultat av detta kan Kia Sveriges återförsäljare öka intäkterna, samt förbättra kundnöjdheten.

 

Tjekviks digitala lösningar är integrerade med de befintliga DMS-systemen hos återförsäljarna, vilket säkerställer ett korrekt dataflöde. Hela det digitala flödet är Kia-designat, vilket ger ett tydligt företagsutseende. Vissa av Kia Sveriges återförsäljare kan också använda Tjekviks surfplattor och utomhusterminaler för mer flexibilitet.   

Sofie Björk, IT and Digitalization Manager på Kia Sverige, säger: "Vi utvärderade flera leverantörer och kom fram till att Tjekvik erbjöd en överlägsen digital lösning - mycket fördelaktig både för våra kunder och våra serviceavdelningar. Från enkla in- och utcheckningsprocesser, möjligheten att ge kunderna personliga erbjudanden, till betalningslösningar som är integrerade med våra återförsäljares DMS-system, ser vi fram emot att implementera dessa digitala lösningar i hela vårt återförsäljarnätverk."

Niklas Johansson, Business Development Manager Ownership Experience på Kia Sverige, kommenterar: "Kia är ett mycket progressivt varumärke, och detta avtal kommer att bidra till att överbrygga klyftan mellan fysiska och digitala miljöer, vilket gör in- och utcheckningsprocessen enklare och mer effektiv för både kunder och Kia-återförsäljarnas personal."

Kia-anläggningarna Aros Auto, Lagerstedts Bil, TB Bil Norrköping, TB Bil Nyköping och TB Bilbörsen i Linköping testade Tjekviks självbetjäningslösning, vilket banade väg för det nya rikstäckande avtalet. Utrullningen i Kia Sveriges återförsäljarnätverk kommer att vara slutförd i slutet av 2023.   

Om Tjekvik

Tjekvik levererar intelligent självbetjäningsteknik för återförsäljares eftermarknad som gör in- och utcheckningar mer effektiva och produktiva, samt ger en bättre kundupplevelse. Tjekvik gör det möjligt för service- och reparationskunder att undvika köer och checka in och ut när, hur och var de vill - hemifrån, hos återförsäljaren eller på ett säkert sätt i utomhusterminal. Med Tjekvik kan eftermarknadspersonalen fokusera på de kunder som önskar personlig service, medan återförsäljaren ökar intäkterna genom att erbjuda olika produkter och tjänster för kunden under den digitala in- och utcheckningsprocessen. Tjekviks mobilvänliga programvara och säkra inomhus- och utomhusterminaler kan designas med OEM eller återförsäljarens egen logotype, vilket säkerställer en enkel och smidig kundupplevelse.  

Etablerade i 29 länder och med programvara tillgänglig på 28 språk håller Tjekviks teknik snabbt på att bli en attraktiv produkt för franchiseåterförsäljare i hela Europa. 

För mer information om Tjekviks intelligenta självbetjäningsteknik, besök www.tjekvik.com

Om Kia Sverige

Kia Sweden AB (www.kia.com) är ett dotterbolag till Kia Europe och har ca 82 återförsäljare med kompletta försäljnings- och serviceanläggningar samt 12 fristående serviceverkstäder. Förutom import ansvarar företaget för produkter, försäljning, service, utbildning, reservdelsadministration, marknadsföring och information för Kia i Sverige. Andra tjänster är Kia originalservice, Kia bilförsäkring och Kia bilfinansiering för privat- och företagsleasing. Kia Sweden AB har sitt säte i Upplands Väsby och har 75 anställda.

Tjekvik | AutoInnovation ApS
Kronprinsessegade 6, st.
1306 Copenhagen K
Københavns Kommune
Danmark
VAT nummer: DK37211192

Kontaktperson

MO
Mats Ohlsson
mats@tjekvik.com

Sänd till en kollega

0.031