23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida
Sponsrat innehåll

Hos Digital Servicebook går det undan – och i rätt riktning

Med tillväxt, nya samarbeten och ett specialiserat team i ryggen är Digital Servicebook redo för nästa kapitel. VD Kim Koch delar sina reflektioner över 2024 och lyfter på locket för vad som är på gång under 2025.

Om du frågar oss hur det går? Jo tack – det går bra, och det går snabbt!
2024 har varit ett år med hög fart. Inte bara när det gäller nyckeltal och tillväxtkurvor, utan också idéer, utveckling, laganda och ambitioner. Vi har haft mycket att göra – och mycket att vara stolta över. Inte för att slå oss för bröstet i onödan, utan för att vi bygger något som faktiskt gör skillnad i branschen.

"Vi är otroligt stolta över det vi håller på att bygga upp – och det vi redan har åstadkommit", säger Kim Koch, VD för Digital Servicebook.

Tillväxt som känns
2024 präglades av kontrollerad tillväxt på tvärs av användare, verkstäder och samarbetspartners. Lösningen används nu brett – av bilägare, bilhandlare, leasingbolag, verkstäder och försäkringsbolag. Det är just den typen av aktörer Digital Servicebook vill skapa värde för.

När vi nu står mitt i 2025, kan vi samtidigt konstatera att tillväxten fortsätter. Fler partners har tillkommit, efterfrågan ökar – och vi ser tydligt att vi är på rätt väg.

Ett viktigt steg under 2024 var samarbetet med systempartnern Keyloop, som möjliggör starkare integrationer direkt i verkstädernas befintliga system. Samtidigt har ett uppgraderat samarbete med juridisk expertis i Sverige gjort det möjligt att erbjuda ännu bättre rådgivning kring till exempel garantifrågor eller andra juridiska tvister. Detta gäller på alla våra marknader.

"Vi vill vara den neutrala aktören som skapar överblick och trygghet – tvärs över hela värdekedjan", säger Kim.

Förbättringar som förenklar vardagen
Året bjöd också på konkreta förbättringar i själva plattformen. Bland annat funktionen OEM-upload med ett klick, som gör det mycket enklare för verkstäder att lägga till service i de auktoriserade digitala serviceböckerna. För många har det varit en gamechanger.

Dessutom har vårt API förbättrats, så att integrationerna med DMS- och GMS-system nu fungerar ännu smidigare. Allt med ett tydligt mål: att göra det enklare att arbeta digitalt – utan att tappa överblicken.

En ny plattform är också på väg. Efter ett och ett halvt års utveckling lanseras den hösten 2025. Den är snabbare, mer användarvänlig och byggd för framtidens krav – bl.a. med stöd för telematik, som ska stärka upplevelsen för bilägare och slutanvändare.

Ett starkt team – i nya lokaler
Företaget grundades 2015 – och efter tio år av hårt arbete, produktutveckling och dialog med branschen, märker vi nu verkligen hur marknaden börjar förstå värdet av det vi erbjuder. Vår lösning är inte ny – den är mogen. Den är beprövad, anpassad och utvecklad i nära samarbete med dem som använder den varje dag.

Företaget har vuxit ur sina gamla ramar och har därför flyttat till ett nytt huvudkontor. Här finns det plats för både utveckling, samarbete – och för det växande teamet.

"Jag är riktigt stolt över det team vi har byggt – särskilt under det senaste året. Det är verkligen en laginsats som inte går att ta miste på", säger Kim.

Utöver nya utvecklare och kollegor inom marknadsföring och försäljning, har Digital Servicebook också börjat stärka sin styrelse med profiler som kan tillföra erfarenhet och riktning inför nästa fas.

Nya marknader i sikte
Idag stöttar Digital Servicebook verkstäder i sju länder, och 2025 är året då Storbritannien får särskilt fokus. Behovet är tydligt, och produkten passar väl in i marknadens ökande krav på dokumentation och transparens. Samtidigt arbetar vi med förberedelser för marknader som Italien, Australien och USA.

Det är möjligt eftersom lösningen är byggd för att fungera globalt – och för att data med Digital Servicebook kan följa bilen, oavsett var den servas.

Ett teknologiskt löfte – utan riskkapital
I en bransch där många stora system bygger på extern kapital, är Digital Servicebook fortfarande 100 % självfinansierat. Det är något som skapar stolthet i organisationen.

"Om det är något jag är stolt över, så är det att vi klarar oss själva. Det är inte många som bygger något liknande utan att ha fonder bakom sig", avslutar Kim.

2024 har visat att vår väg fungerar. Och nästa steg är redan i gång. Digital Servicebook har tagit fart – och vi fortsätter framåt.

Digital-servicebook.com
Norgevej 2
4700 Næstved
Næstved Kommune
Danmark
VAT nummer: DK36726350

Kontaktperson

LN
Lennart Nilsson
Sverige Ansvarig
+46 79 351 50 17 ln@digital-servicebook.com

Sänd till en kollega

0.032