På det tredje ska det ske
Ärende: Ursprungligt fel
Kundens krav: Hävning av köp
Ort: Eskilstuna
Saken: En kund köper en Audi A4 TDI årsmodell 2013 av ett företag för 119 000 kronor. Eter två dagar slutar bilen att fungera adekvat. Kunden kontaktar företaget som säger till kunden att lämna in bilen på verkstad för felsökning. Verkstaden konstaterar att både motor och växellåda måste bytas. Kunden vill då häva köpet men företaget säger att det inte går, men att det kan laga bilen. Efter tre månader får kunden tillbaka bilen från företaget. Bilen går bra i två månader innan den återigen börjar ryka och gå dåligt. Företaget tar åter in bilen för reparation. Sex månader går och kunden ringer drygt 40 samtal för att kolla status på bilen samt att få häva köpet innan hen får tillbaka bilen. Redan dagen efter luktar bilen bränd olja och blåryker. Bilen är inte lagad och kunden vill häva köpet. Företaget har haft två försök och totalt nio månader på sig att försöka laga bilen utan framgång.