23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

ARN: Då får kunden häva köpet

Ett företag får erbjuda sig att avhjälpa ett fel men det får inte hur många chanser som helst. Och det är svårt att argumentera mot en skada som finns dokumenterad i ett verkstadssystem, även om den inte finns med i Carfax-rapporten.

På det tredje ska det ske

Ärende: Ursprungligt fel

Kundens krav: Hävning av köp

Ort: Eskilstuna

Saken: En kund köper en Audi A4 TDI årsmodell 2013 av ett företag för 119 000 kronor. Eter två dagar slutar bilen att fungera adekvat. Kunden kontaktar företaget som säger till kunden att lämna in bilen på verkstad för felsökning. Verkstaden konstaterar att både motor och växellåda måste bytas. Kunden vill då häva köpet men företaget säger att det inte går, men att det kan laga bilen. Efter tre månader får kunden tillbaka bilen från företaget. Bilen går bra i två månader innan den återigen börjar ryka och gå dåligt. Företaget tar åter in bilen för reparation. Sex månader går och kunden ringer drygt 40 samtal för att kolla status på bilen samt att få häva köpet innan hen får tillbaka bilen. Redan dagen efter luktar bilen bränd olja och blåryker. Bilen är inte lagad och kunden vill häva köpet. Företaget har haft två försök och totalt nio månader på sig att försöka laga bilen utan framgång.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094