23948sdkhjf

ARN – Kund får inte rätt men ändå rätt

Vid distansavtal är det är handlarens skyldighet att upplysa kunden om ångerfristen. Om detta inte görs korrekt förlängs ångerfristen med ett år. 
För många fel
Ärende: Felaktig vara
Kundens krav: Hävning av köp
Ort: Sundsvall
Saken: En kund köper en Citroën C4 Grand Picasso på distans av en handlare för 174 000 kronor i början av oktober 2021 med en trafiksäkerhetsgaranti på tre månader och 300 mil.

Redan vid leverans är bilen en besvikelse. Den har repor som köparen inte upplysts om, den ä...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Motor-Magasinet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.141