23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bilvaruhusen växer som svampar – kedjorna om tuffa konkurrensen

Hur många varuhus tål bil- och verktygsmarknaden i Sverige? Enligt Thansen, Motonet och Biltema finns det gott om utrymme för flera. Och enligt HUI är det ingen slump att det satsas just nu.

Sju nya varuhus för Biltema, fem för Thansen och så ytterligare ett för Motonet. Nyheterna har duggat tätt på sistone när konkurrenterna flyttar fram sina positioner på bil- och verktygsmarknaden i Sverige.

För Thansen finns ett uttalat mål om att öppna hundra butiker i Sverige.

– Vår önskan är att öppna i alla städer och platser där vi kan se att många andra kedjor har etablerat sig. Vi har 86 butiker i Danmark, så att gå efter 100 i Sverige är väldigt realistiskt, men det kan också bli fler. Det får tiden utvisa, säger Alija Konjaric, koncernchef på Thansen, till Motormagasinets systertidning Dagens Handel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.235