Oenighet kring verkstadsbesök
Ärende: Skakande ratt och farliga inbromsningar
Kundens krav: 7081 kronor
Ort: Mariannelund
Saken: Kunden hade köpt en BMW men strax efter att ha fått bilen upptäckte hen att ratten skakade vid hastigheter över 100 km/h. Till det drog bilen hårt åt sidan vid kraftiga inbromsningar. Detta hände dock bara ibland och inte vid varje körning. Efter att under några veckors tid sökt sin kontaktperson hos bilhandlaren blev denne uppmanad att åka till verkstaden. Enligt kontaktpersonen skulle fakturering mailas och att denne då skulle svara ”ok”. Efter att ha lämnat in bilen blev kunden upplyst att det var länkarmen som var trasig på bilen. Gissningsvis på grund av att den tidigare ägaren kört in i en trottoarkant eller liknande. Kunden meddelade sin kontaktperson om detta samt att även en blinkers var trasig men utan att få svar.
ARN: Skakad kund utan blinkers
En kund lämnade in en köpt bil till en verkstad efter att bilen börjat krångla. Bilhandlaren menade dock att de aldrig godkänt detta utan ville först ha kostnadsförslag.