23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

ARN: Kund lackade ur på lackskador

En kund klagade över lackskador på en bil som köpts på internet. Denne krävde också ersättning för att ha behövt göra en hjulinställning.

Ärende: Odeklarerade lackskador

Kundens krav: Avhjälpning av fel, alternativt prisavdrag på 50 000 kronor

Ort: Vallentuna

Saken: Kunden hade köpt en Mercedes-Benz från 2012 på internet. Säljaren intygade muntligt och i varudeklarationen att fordonet var utan skador. Kunden signerade varudeklarationen och köpekontraktet i samband med köpet. När kunden väl fick bilen såg hen skador som inte skulle ha framgått från varudeklarationen. Till det ska bilen även ha haft en felaktig hjulinställning. Något som skulle orsaka vibrationer vid inbromsning. Kunden kontaktade bilhandlaren och verkstaden lovade att fixa felen. Det ska dock inte ha gjorts.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172