23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bilen slutade fungera dagen efter garantin gick ut

En kund klagade på flera fel i en begagnad Volvo. Motor, växellåda och fjärröppningsfunktion krånglade. Nu ger Arn honom rätt i merparten av klagomålen.

Ärende: Fel på bland annat motor och växellåda

Kundens krav: Avhjälpande eller hävning av köp. Ersättning med 50 000 kronor.

Ort: Staffanstorp

Saken: I november 2023 köpte kunden en Volvo XC60 från 2012. En knapp månad senare slutade bilen att fungera och den lämnades in till en auktoriserad verkstad i grannstaden. Reparationen omfattade bland annat ett byte av batteriet. I samband med detta kontaktade kunden bilhandlaren och krävde ersättning för verkstadskostnaderna. Kunden menade att vid köpet lovade bilhandlaren att bilen hade ett nytt batteri, att den var servad och fullt besiktigad. Efter inlämnandet hos verkstaden ska det dock ha framkommit att batteriet var gammalt och dåligt. Till det ska bilen enligt kunden ha haft flera andra problem.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125