23948sdkhjf

Misslyckade bilaffärer en dyrköpt historia

Varje år känner sig kunder missnöjda och lurade när de gjort sitt bilköp. Det är dock långt från alltid de har rätt. På MRF tror man att transparens och god kommunikation är bästa vägen i kontakten med bilköparna.
Ett köp av en vara som visar sig inte fungera eller en tjänst som inte utförs enligt önskemål kallas för konsumentskada.

Enligt siffror från Konsumentverket beräknades svenska konsumenter under 2024 totalt ha förlorat 40 miljarder kronor.

Misslyckade köp av begagnade eller nya fordon uppgick till 4,2 miljarder kronor. Något högre jämfört med 2023...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.097