Snacket om att tjäna mer pengar genom eftermarknadsdelen har blivit allt vanligare. Marginalen på att enbart sälja bilar har i takt med inflation och lägre köpkraft minskat.
Carla är inte något undantag. För vd och medgrundaren Patrik Illerstig är det närmast en självklarhet för e-bilhandlaren. Anledningarna är flera.
– Dels tycker vi ...
Carla sneglar mot servicesidan: Den marknaden känns superspännande
Vill man vara lönsam krävs det potentiellt fler lösningar än att enbart sälja bilar. Den matematiken vet också Carla om. Eftermarknaden är därför ett håll de riktat blicken mot, även om det är åtminstone ett par år bort.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration