23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Carla sneglar mot servicesidan: Den marknaden känns superspännande

Vill man vara lönsam krävs det potentiellt fler lösningar än att enbart sälja bilar. Den matematiken vet också Carla om. Eftermarknaden är därför ett håll de riktat blicken mot, även om det är åtminstone ett par år bort. 

Snacket om att tjäna mer pengar genom eftermarknadsdelen har blivit allt vanligare. Marginalen på att enbart sälja bilar har i takt med inflation och lägre köpkraft minskat. 

Carla är inte något undantag. För vd och medgrundaren Patrik Illerstig är det närmast en självklarhet för e-bilhandlaren. Anledningarna är flera.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|