23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bilhandlare upplevde en brist på reservdelar – så ska Wismo säkerställa leveranser

Det är ett ständigt arbete för att säkerställa att verkstäderna får reservdelar. Det säger Wismos pr- och kommunikationsansvarige Maria Malmgren. Ibland kan det dock vara svårt att få fram specifika delar.

När Motormagasinet pratade med Anders Krantz på Krantz Auto jobbade han på för fullt efter att ha tagit över konkursdrabbade Hansson Bil. En utmaning för honom var dock att han tyckte det var svårt att utföra en del jobb. Anledningen var reservdelsbrist till Peugeot och Opel.

– Wismo jobbar på det så mycket de kan, men man blir lidande när det kanske ligger grejer för 50 000 och det saknas en del för tusen som gör att man inte kan göra jobbet, sade han till Motormagasinet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.08