23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Glöm Google – så tar AI-agenter bilhandeln till nästa nivå

Det har blivit dags för bilhandlare och verkstäder att ta till sig AI-agenter. Redan nu kan den som utnyttjar det rätt öka affärerna – kraftigt. ”De bilhandlare som om tre år ser AI som en självklar del av sin vardag, och har anpassat sin digitala närvaro därefter, kommer att ha ett enormt försprång”, säger Jorge Castro, SEO-specialist och vd för Growth Marketing.

Att handla direkt via exempelvis ChatGPT, utan att kunden ens besökt handlarens egna hemsida, är mer eller mindre en verklighet. Dessa så kallade AI-shoppingagenter införs snart i Sverige, och med det förändras spelreglerna i till exempel bilbranschen. 

– Om tre år är AI inte längre ”något nytt” utan en helt naturlig del av bilhandeln. AI-agenter kommer kunna jämföra bilar, finansieringslösningar och verkstadstjänster i realtid – och presentera skräddarsydda förslag till kunden, nästan som en personlig bilrådgivare i fickan, säger Jorge Castro till Motormagasinet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062