23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Automässans nya upplevelsecentrum ska locka framtidens arbetskraft

Ett nytt initiativ tar plats på Automässan 2026 i Göteborg. Upplevelseområdet ”Prova på branschen” ger unga och yrkesväxlare möjlighet att testa verkliga arbetsmoment inom fordonssektorn.

Den nya satsningen ”Prova på branschen” ger unga, studerande samt yrkesväxlare som besöker Automässan 2026 chansen att prova på olika yrkesmoment i fordonsbranschen. Upplevelseområdet ses som ett konkret steg för att möta den ökande kompetensbristen i sektorn.

Initiativet drivs gemensamt av branschorganisationerna Svenska Fordonsbranschen, Fordonsverkstadsutrustarna, Transportföretagen, Motorbranschens Riksförbund, Däckspecialisternas Riksförbund i samarbete med Svenska Mässan Gothia Towers. Tillsammans vill man visa att branschen utvecklas med nya yrkesroller. Det skriver Svenska Mässan i ett pressmeddelande. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web04