23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så byggde Cary Group en europeisk bilglaskoncern – utan att tappa lokalförankringen

På bara ett halvt decennium har Cary Group gått från nationell aktör till en av Europas största kedjor inom bilglas. Bakom expansionen finns en tydlig strategi: att växa genom väl valda förvärv – utan att förlora den lokala förankringen och hantverksstoltheten som präglar branschen. ”Det är omöjligt att växa med kvalitet om vi inte jobbar aktivt med att säkerställa kulturen”, säger Joakim Rasiwala på Cary Group.

– Bilglasbranschen är lite som Hotel California. När man väl har börjat i den så lämnar man inte, säger Joakim Rasiwala, chef för förvärv och integration på Cary Group.

The Eagles klassiska låt kom 1977 och det var ungefär samtidigt som bilglasbranschen tog form i Sverige. Bilrutorna blev kurvade och det blev en annan verksamhet än att bara byta glaset. Det ledde till att många startade firmor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173|instance-web02