23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

General Motors satsar stort i Europa: ”Vår etablering är strategisk, inte opportunistisk”

Cadillac tar klivet in i Europa med ny självsäkerhet. Efter år av förberedelser och stora investeringar lanserar General Motors nu sina eldrivna lyxbilar på en marknad präglad av hård konkurrens och höga krav. Europachefen Pere Brugal ser inträdet som en strategisk och långsiktig satsning.

Cadillac tar nu steget in i Europa på allvar. Med flera eldrivna modeller i bagaget och en tydlig strategi vill General Motors etablera det klassiska amerikanska varumärket på en av världens mest krävande bilmarknader.

– Vår etablering i Europa är inte opportunistisk. Det är en långsiktig, strategisk satsning som är central för GM:s globala vision om noll olyckor, noll utsläpp och noll trängsel, säger Pere Brugal, General Motors Europachef, till Motormagasinet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|