23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Verkstaden tog betalt för dyra reparationer – men felen åtgärdades aldrig

En Mercedesägare i Stockholm fick rätt mot en bilverkstad efter att bilen fortsatt krångla trots flera dyra reparationer. ARN bedömde att arbetet inte hade utförts fackmässigt och gav kunden rätt till återbetalning.

Ärende: Överfakturering och ej fackmässigt utfört arbete

Kundens krav: Ersättning med 26 175 kronor

Ort: Stockholm

Saken: Kunden hade anlitat en verkstad eftersom hennes 13 år gamla Mercedes inte fungerade som den borde. Verkstadspersonalen kom hem till kunden och gjorde en felsökning. De kom fram till att det var fel på en av spridarna samt att slangen till spridarna tog in luft. Bilen fördes till verkstaden och kunden informerades om att hon skulle få ett kostnadsförslag och möjlighet att godkänna alla åtgärder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.219|