23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lynk & Co skrotar prenumerationsmodellen: ”Ett naturlig steg”

Satsningen på prenumeration har inte lyft för Lynk & Co, och nu väljer märket att dumpa modellen. I stället kommer man fokusera ännu mer på att stärka sitt återförsäljarfokuserade arbetssätt-

Volvo Cars systermärke Lynk & Co klev in på återförsäljarmarknaden 2024. Nätverket har sedan växt kraftigt, och numera har tillverkaren 125 bekräftade återförsäljare i Europa. För 2026 vill man fortsätta prioritera denna del, vilket i förlängningen innebär att möjligheten till abonnemang försvinner.

I ett pressmeddelande skriver företaget att prenumerationsmodellen gradvis fasas ut, och beskriver det som ”ett naturligt nästa steg när man stärker sitt återförsäljarfokuserade arbetssätt och säkerställer långsiktig hållbarhet i affären”.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|