23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Servicemarknaden blir allt viktigare – men är den överetablerad?

De flesta bilhandlare är eniga i att servicesidan blir allt viktigare. När marginalerna minskar i bilförsäljningen måste man hitta intäkter på annat håll. Men är servicemarknaden den långsiktiga lösningen? ”Jag hör lite här och där att det är dålig beläggning på många verkstäder”, säger forskaren Anders Parment. 

– Kan man ha överinvesterat i serviceverkstäderna? frågar sig Anders Parment, forskare vid Stockholm universitet.

Frågan kan vara otäck för många av Sveriges bilhandlare. Bilias vd Per Avander har tidigare berättat för Motormagasinet om hur viktig servicesidan är, särskilt när marginalerna minskar i försäljningen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.046|instance-web04