23948sdkhjf

KMS 2001- i dubbla roller

Kristoffersson Motorsport – KMS - går mot en mycket spännande säsong. Efter tre fina år där man tillsammans med Audi presterat toppresultat i STCC är det nu dags för de så hett eftertraktade internationella uppdragen. KMS är nu redo för DTM. I den prestigefyllda Deutche Tourenwagen Masters, DTM-serien, kommer det i år att finnas svenskt på startlinjen. I en Audi TT, med KMS som team och Mattias Ekstöm som förare, kommer de svenska färgerna att försvaras. De internationella uppdragen till trots så är det ändå på hemmaplan, i STCC med de knallgula Audi A4 Quattro bilarna, som vi kommer att få se mest av KMS. Magnus Wallinder som ny förare i teamet uppbackad av stallchef Kristoffersson, det borgar för att vi kan vi se fram emot många spännande race i sommar. Ett stort och engagerat arbete från Audi Sverige ligger bakom det faktum att man i år verkar på två spelplaner. Goda och väl uppbyggda relationer med Audi Tyskland har givit resultat. - Vi har från Audi Sveriges sida kontunierligt arbetat för att placera en svensk lovande förare i någon av Audis internationella åtaganden. I och med Mattias Ekströms DTM styrning tycker jag att vi lyckats med den målsättningen, säger en nöjd Audi chef Sven-Åke Enochsson. Av det faktum att anmälningen till årets STCC dröjt tyder på att det funnits en del oklarheter angående Audi och KMS deltagande i årets serie. - Det har inte direkt varit raka spåret till det här utfallet, så med vetskap om omständigheter och alla turer kan jag idag bara säga att jag är oerhört nöjd och mycket stolt över vår nuvarande situation, säger Tommy Kristoffersson. DTM projektet är nu i full gång och den svenska staben är redan installerad i Tyskland. De första testerna för Mattias är redan genomförda till full belåtenhet. - Helt klart en dröm som gått i uppfyllelse, jag har sedan barnsben önskat och siktat på att en dag få sitta i en riktigt potent racingbil i en av de tuffaste serierna alltså precis där jag sitter idag, säger Mattias Ekström. Magnus Wallinder får vänta ytterligare några veckor innan han närmare får testa gränserna på sitt nya tävlingsfordon. Magnus är kanske för den stora allmänheten lite av en doldis, men i racingkretsar nämns hans namn med respekt. - Jag har de senaste åren tävlat utomlands och utifrån det perspektivet betraktat STCC, nu känns det verkligen inspirerande att få tävla för KMS och Audi i Sverige och där möta de svenska förarna, säger Magnus Wallinder. Audi och KMS har tillsammans med sina samarbetspartners etalerat sig i svensk racing, en position man har för avsikt att bevara, nu är det även dags att ta sig an den Europeiska utmaningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078