23948sdkhjf

Succé för husvagnsmässan

Framtidstro och optimism. Enklare kan man inte sammanfatta årets husvagnsmässa i Jönköping. Hos utställare och besökare på Elmia Husvagn Husbil 2001 kunde man varken skönja tecken på ett avtagande intresse för camping och fritid eller någon oro inför framtiden. Helgens mässdagar resulterade i hela 570 sålda husvagnar och 147 husbilar. Mässan behåller därmed sin position som branschens i särklass största försäljningstillfälle – 15-20% av branschens totala försäljning sker under Elmia Husvagn Husbil på Elmia i Jönköping. Årets besökarsiffra slutade på 31.793 vilket betyder att Elmia Husvagn Husbil behåller greppet om publiken. På besökarsidan kan man se en klar ökning av de yngre familjer som branschen redan tidigare kunnat välkomna in i det mobila boendet. - Generationsskiftet är nu ingen trend längre utan tvärtom ett faktum, säger projektledare Jörgen Nyström. Det märks inte minst på husvagnstillverkarna som tagit kundgruppen på allvar och i år erbjuder en del nyheter direkt riktade till ungdomar och barnfamiljer. Succé för mässans nybörjare Årets gröngölingar på utställarsidan – dragbilarna och tälten – firade triumfer i sina montrar i Elmias nybyggda Hall A. Intresset från besökarna var stort och produktkategorierna kunde möta sina målgrupper från en annorlunda vinkel. Utställarna på tältsidan vittnar om fantastiska försäljningsmöjligheter under mässdagarna. - Med dragbilar, tält, destinationer och resmål är vi nu en mer komplett campingmässa. Vi har både bredden och djupet för att ge besökare och utställare större utdelning av besök och deltagande. Förhoppningsvis lockar vi också en ny kategori campare till mässan – en yngre publik som kanske i första hand har det enklare friluftslivet i sikte men som så småningom väljer det mer traditionella mobila boendet i husvagn eller husbil, säger Jörgen Nyström.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063