23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

E-inköp ökar - e-försäljning minskar

E-handelns försäljning till konsument minskade under andra kvartalet i år. Samtidigt ökade detaljhandelns elektroniska inköp. Det visar Svensk Handels Internetindikator för andra kvartalet 2001 som presenterades på torsdagen. Nätförsäljningen minskade med 3 procent under andra kvartalet, jämfört med föregående kvartal. Också näthandelns andel av den totala försäljningen inom detaljhandeln minskar, till 1,6 procent. Andelen detaljhandlare som har försäljning via internet ligger kvar på ungefär samma nivå som när internetindikatorn började göras, 1999, nämligen 13 procent. - Detaljhandelns elektroniska inköp från leverantörer har ökat markant, från 27 procent år 2000 till 37 procent nu. Det visar att e-handeln har potential, säger Sofia Leufstedt på Svensk Handel.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|