23948sdkhjf

Honda ökar bilförsäljningen med 22% i Sverige

Honda stärker sin ställning i Norden. En konsekvent satsning på teknik, säkerhet, miljö och körglädje har lett till att det är ett av de 20 starkaste varumärkena i världen. Nya modeller och en ny Norden-organisation gör att märket nu även stärker sin ställning i Sverige. Under 2002 har en omorganisation av Honda i Norden genomförts. Genom en uppdelning av verksamheten på en central nordisk nivå och en landsnivå, har t.ex. vissa marknadsaktiviteter tillsammans med reservdelshantering och administration kunnat göras övergripande medan servicen till återförsäljarna lagts på landsnivå. ´´ Det är ett effektivt sätt att arbeta. Vi kan utnyttja stordriftsfördelar inom exempelvis större modellintroduktioner vilket skapar utrymme för en ökad närvaro i medierna. Dessutom kan respektive landskontor fokusera mera på arbetet gentemot återförsäljare och eftermarknad, säger Tetsuya Honda, VD för Honda Norden. ´´ Vi märker tydligt ett ökat intresse för Honda. Ett exempel är den starka introduktionen av nya CR-V. Den har nu sålts i cirka 2000 exemplar i Norden. Honda är dessutom den ende biltillverkaren som utan hjälp av allianser förmår utveckla ny spännande teknik som t.ex. nya FCX, världens första godkända bränslecellbil.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063