23948sdkhjf

Helmia i Värmland: Helheten talar för MRF och KBV

Det är helheten som räknas inom kundtrygghet. Det menar Lars-Erik Walfridson, VD för Volvo/Renault-återförsäljaren Helmia i Värmland. Personligen har han i färskt minne vad det innebär att få företagets seriositet ifrågasatt i media.

Det är helheten som räknas inom kundtrygghet. Det menar Lars-Erik Walfridson, VD för Volvo/Renault-återförsäljaren Helmia i Värmland. Personligen har han i färskt minne vad det innebär att få företagets seriositet ifrågasatt i media. - Vi blev löpsedelsstoff och förstanyhet i lokal-TV när konsumentvägledarna presenterade sin bilhallsundersökning om varudeklarationer för begagnade bilar i Värmland härom året. - För oss blev det en rejäl väckarklocka, det är jätteviktigt att bilarna varudeklareras och inte minst att kunderna känner sig trygga när de vänder sig till oss, berättar Lars-Erik om det brutala uppvaknandet som skedde via lokalpressens kritik och den "svarta lista" över värmländska bilhandelsföretag som brast med varudeklarationer som spreds. Idag är det 100-procentig varudeklaration hos hela Helmia-koncernen. - Vi kände ju trycket när tidningarna skrev och kunderna frågade. Vi vill inte uppfattas som oseriösa. - Nu känns det som en fröjd att ta en runda i bilhallen, förklarar Lars-Erik. Han framhåller helheten. Inte bara att man varudeklarerar, utan att man även låter sig kontrolleras av KBV samt att man tillhör branschorganisationen MRF. - Det är kanske inte någon som direkt frågar efter om man är en kontrollerad bilverkstad, utan kunderna tar det nog för givet. - Vi gick ur KBV-systemet för några år sedan, men valde att träda tillbaka eftersom vi såg till helheten. Det är bra att vara med om vi ser till våra kunder, menar Lars-Erik. I helheten för Helmia ligger även MRF-medlemskapet. - Det väger tungt, det är en kvalitetsstämpel på företaget, säger han och lägger medlemskapet till helhetsuppfattningen bland kunderna om företaget Helmia. Varumärket Helmia ska förknippas med kvalitet, närhet, personlig service och bra bilar på den lokala marknaden. Och inget annat. - Men, säger Lars-Erik Walfridson. Till syvende och sist så handlar det ändå om vårt eget agerande, det är det som ligger till grund hur vi uppfattas. Men det är inte utan anledning som MRFs logotype och Kontrollerad Bilverkstads "gröna punkt" pryder fasaderna på Helmias anläggningar. - Det är helheten som räknas, avslutar Lars-Erik Walfridson, VD för Helmia.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.069