23948sdkhjf

Konsttävling med fokus på säkerhet

Bridgestonekoncernen och stiftelsen FIA (Federation Internationale del'Automobile) tillkännagav på Genèves Internationella Motorshow att maninlett en samarbets-kampanj för ökad trafiksäkerhet. Syftet med "Tänk innandu kör" är att göra trafikanterna mer medvetna om vad de kan göra för attskydda sig. Genom att fokusera på frågor som användning av säkerhetsbälteoch regelbunden kontroll av däcken hoppas man kunna förebygga olyckor ochallvarliga skador. Med den officiella globala lanseringen vid spanska F1Grand Prix i Barcelona den 8 maj 2005, kommer kampanjen "Tänk innan du kör"att starta i Europa för att sedan spridas världen över.


Som ett led i trafiksäkerhetskampanjen anordnar Bridgestone en storkonsttävling för barn mellan 6-11 år. Varje säljkontor i Europa har fåtttill uppgift att kontakta skolor i sin närmiljö och vidarebefordrakampanjens viktiga budskap till barnen. De skolor som velat delta har fåttspeciella målar-kit där barnen ska illustrera och låta kreativiteten flödakring temat "Hur kommer vi att färdas säkert i framtiden?".


Den sista april ska samtliga teckningar finnas hos en jury i Belgien somkommer att premiera bidragen efter visuell genomslagskraft och originalitet.Bland toppvinsterna finns Bridgestone-cyklar och digitalkameror.


Bridgestone Sweden rapporterar att intresset från skolorna varit rekordstortoch att alla målar-kit är slut. Företaget har också mottagit mycket berömfrån rektorer och lärare för initiativet att även inkludera barn inom olikatyper av särskolor i Sundsvalls Kommun.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11