23948sdkhjf

Michelin stöder rehabilitering av trafikskadade

Michelin har i samarbete med Nordens ledande däckkedja Dekkpartner genomfört en insamlingskampanj till förmån för CTRF (Cancer- och Trafikskadades Riksförbund). Förra veckan överlämnades en check på 100 000 kronor.

Michelin har i samarbete med Nordens ledande däckkedja Dekkpartner genomfört en insamlingskampanj till förmån för CTRF (Cancer- och Trafikskadades Riksförbund).


Förra veckan överlämnades en check på 100 000 kronor. Under vintern 2004 erbjöd Dekkpartner alla sina kunder som valde vinterdäck från Michelin att köpa Michelins Europaatlas för 50 kronor, istället för det ordinarie priset 300 kronor. Intäkterna från kartböckerna gick oavkortat till CTRF.


Omkring 2 000 kunder nappade på erbjudandet och i onsdags, den 20 april, överlämnade Michelin och Dekkpartner en check på 100 000 kronor till Anna Henricsson, insamlingschef för CTRF.


Varje dag skadas över 60 personer i trafiken och 100 personer får besked om att de har cancer, berättar Anna Henricsson. Behovet av rehabilitering och stöd på vägen tillbaka är stort och vi är väldigt glada över kampanjens fina resultat.


Att främja trafiksäkerheten har alltid varit ett av våra kärnvärden, och även om förbättringar sker hela tiden så drabbas alldeles för många av olyckor i trafiken, säger Meri Simula, kommunikationschef på Michelin Nordic. CTRF gör ett väldigt viktigt arbete och det känns naturligt för oss att stödja det.


Kampanjen, som pågick under oktober och november 2004, annonserades i dagspress och i Dekkpartners 80 verkstäder över landet stod CTRFs insamlingsbössor framme. En liknande kampanj, också den mycket framgångsrik, genomfördes även i Norge till förmån för organisationen Norsk Luftambulanse.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062