23948sdkhjf

Opel Showroom slår upp portarna

Nu öppnas Opel Showroom på Internet. Lanseringen sker samtidigt i fyra nordiska länder och är en av Opels största satsningar någonsin i Norden.— Det här visar vilken relevant roll interaktiva medier spelar i vår kontakt med kunderna idag, säger Anna-Lotta Model, marknadsdirektör på Opel Norden.

Nu öppnas Opel Showroom på Internet. Lanseringen sker samtidigt i fyra nordiska länder och är en av Opels största satsningar någonsin i Norden. - Det här visar vilken relevant roll interaktiva medier spelar i vår kontakt med kunderna idag, säger Anna-Lotta Model, marknadsdirektör på Opel Norden.


Opel Showroom lanseras samtidigt i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Lanseringen är lika mycket en filmproduktion som webbproduktion. Totalt utgörs webbplatsen av 80 filmer på fyra olika språk, regisserade och producerade av Palladium. Ansvarig byrå är MRM Partners (McCann Relationship Marketing).


- Opel Showroom är den första i sitt slag, säger Anna-Lotta Model. Tanken är att kunden lätt ska kunna välja en modell, se en presentation och lära sig mer. Vi vill helt enkelt göra steget till att faktiskt stå i en riktig bilhall lite kortare. - Varje land har en presentatör som tillsammans med andra medverkande visar bilarna på ett lekfullt men ändå relevant sätt. En trevlig detalj är att Finland representeras av Mats Långbacka, känd för att bl.a. ha spelat Carl Hamiltons agentkollega Åke Stålhandske.


Opel erbjuder idag ett tiotal modeller på den nordiska marknaden. På Opel Showroom har man valt att fokusera på de moderna familjebilarna Opel Meriva, Opel Astra Kombi och Opel Vectra Kombi. Under hösten 2005 kommer Opel Showroom att utökas med nya Opel Zafira som lanseras i september. - Opel Showroom är ett strategiskt viktigt avstamp för Opel, säger Kenneth Holmgren, kommunikationschef på Opel Norden. Dels underlättar webbplatsen för våra kunder, som nu har möjlighet att lära sig mer om alla våra familjebilar på ett enkelt och bekvämt sätt. Dels ligger Opel Showroom helt i linje med vår strävan att uppfattas som ett modernt, flexibelt och familjevänligt märke.


Michael Storåkers, koncernchef på McCann Sverige AB, pekar på Opel Showroom som ett typexempel på integrerad kommunikation: - Opel Showroom visar hur film, webb och traditionella medier alltmer smälter samman, säger Michael. Det är kul att Opel går i frontlinjen för detta sätt att kommunicera. Man lyfter ju trots allt fram 80 små reklamfilmer på ett och samma bräde.


Opel Showroom lanseras på svenska, norska, danska och finska. Den svenska versionen kan upplevas på www.opel.se/showroom.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064