23948sdkhjf

Svenska Volkswagen intensifierar kvalitetsarbetet

Svenska Volkswagen vidareutvecklar nu sitt kvalitetsarbete genom ett samarbete med Motormännen Testcenter. Genom att preparera ett antal bilar av märkena Volkswagen, Audi och Skoda med olika fel ska de egna verkstäderna testas.

Svenska Volkswagen vidareutvecklar nu sitt kvalitetsarbete genom ett samarbete med Motormännen Testcenter. Genom att preparera ett antal bilar av märkena Volkswagen, Audi och Skoda med olika fel ska de egna verkstäderna testas. Satsningen är en del av Svenska Volkswagen Servicemarknads kontinuerliga kvalitetsarbete där man sedan tidigare samarbetar med KBV, Kontrollerad Bilverkstad.Samarbetet med Motormännen Testcenter genom så kallad Mystery Shopping går ut på att Svenska Volkswagen Servicemarknad tillsammans med Motormännen preparerar ett antal bilar med fel som sedan lämnas in på märkenas auktoriserade verkstäder.


- Vi vill säkerställa att vi utför det arbete som vi sagt och vi tar betalt för av kunden. Det handlar om en handgriplig kvalitetssäkring och är ett led i vårt kontinuerliga arbete med att förbättra oss, säger Anders Gustafsson servicemarknadsdirektör hos Svenska Volkswagen.


Efter två veckors förberedelse har redan 200 intresserade kunder anmält sig via hemsidan för att ställa upp som testkunder.


- Eftersom 61;Mystery shopping61;-testerna utförs av en opartisk organisation ger det en bekräftelse av kvalitetsnivån på verkstadsarbetet. Det hjälper sedan verkstaden i sitt kvalitetsarbete. Något som givetvis gynnar konsumenten, säger Frank Schubert VD på Motormännens Testcenter.


Sedan tidigare samarbetar Svenska Volkswagen Servicemarknad med KBV. Svenska Volkswagen-organisationen har störst volym på testerna av alla deltagande biltillverkare och genomför daglig uppföljning av varje ansluten bilverkstad, ända ner på individnivå, d.v.s. på varje mekaniker. Testerna har nu pågått i ett år och trenden är mycket positiv för organisationens verkstäder.


- Resultaten visar på en klar förbättring men även på områden som måste bli ännu bättre. För Svenska Volkswagen, och branschen i stort, kan informationen om pris när kunden lämnar in bilen samt förklaring av fakturan efter service eller reparation fortfarande bli tydligare. Vi har gjort stora framsteg de senaste åren, det har vi fått bekräftat i många undersökningar men vi ger oss inte förrän vi är på topp, säger Anders Gustafsson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079