23948sdkhjf

Hyundai ökade i Europa

På en svag Europamarknad år 2005, rapporterar Hyundai en försäljningsökning på tre procent jämfört med förra året. Fler än 350 000 nya köpare valde Hyundai-bilar under året, och befäste därmed Hyundais ställning som tredje största asiatiska bilmärke i Europa.

På en svag Europamarknad år 2005, rapporterar Hyundai en försäljningsökning på tre procent jämfört med förra året. Fler än 350 000 nya köpare valde Hyundai-bilar under året, och befäste därmed Hyundais ställning som tredje största asiatiska bilmärke i Europa.


Precis som tidigare år är Getz den modell som sålt mest under 2005 (101 125 bilar). På andra plats återfinns Tucson (62 114) följd av Atos (38 519). Hyundais starka SUV program såldes i drygt 100 000 bilar.


För 2006 räknar Hyundai med en försäljningsökning i Europa på cirka 10 procent. Dels genom en ny version, av succémodellen Santa Fe, som lanseras under våren. Men också genom den märkes medvetenhet som skapas hos potentiella köpare, genom den gigantiska satsning som görs i Fotbolls-VM. Hyundai förväntar sig också en ökning av försäljning till företag.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.547