23948sdkhjf

Mazda vann Auto Bilds tyska kvalitetsrapport

  För andra året i rad korade tyska motortidningen Auto Bild, med närmare en miljon i upplaga, Mazda till bilmärket med den högsta kvaliteten på den tyska marknaden. De 24 mest sålda bilmärkena ingår i undersökningen som är mycket omfattande och innehåller sju olika bedömningsmoment.

För andra året i rad korade tyska motortidningen Auto Bild, med närmare en miljon i upplaga, Mazda till bilmärket med den högsta kvaliteten på den tyska marknaden. De 24 mest sålda bilmärkena ingår i undersökningen som är mycket omfattande och innehåller sju olika bedömningsmoment. Auto Bild gör en enkätundersökning bland 25.000 tyska bilägare med inriktning på kvalitet. Tidningen bedömer olika fordonsåterkallelser, räknar in den tyska bilprovningen TÜV:s rapport av begagnade bilar från årsmodellerna 1998 till 2003, bilmärkenas olika garantier och garantiuppfyllelser, tidningens eget verkstadstest, läsarreaktioner och uthållighetstest samt en undersökning där över 75.000 av tidningens egna läsare svarade. - Mazda fortsätter framgången från ifjol och säkrar suveränt totalsegern i vår kvalitetsrapport, skriver Auto Bild. Mazda glänser med förstklassigt uthållighetstest, TÛV-resultat samt verkstadskvalitet. Redan ifjol hade Auto Bild kört över 10 000 mil med en Mazda6 utan att ett enda fel uppstod."Kvaliteten talar för sig själv", skrev Auto Bild då. På platserna närmast efter Mazda finns ytterligare japanska bilmärken som Toyota och Honda. Bästa tyska märke är Opel på tiondeplatsen och på de fem sista platserna hittar vi tre fransmän och två italienare.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063