23948sdkhjf

Mazda +47% i Sverige under första kvartalet

I fjol ökade Mazda med 23 procent på de svenska marknaden. I år är målet att öka ungefär lika mycket. Men första kvartalet överträffade alla förväntningar— Mazda ökade med hela 47 procent!— Vi har målmedvetet och med högsta prioritet byggt upp vårt nät av återförsäljare sedan vi för två år sedan ..

I fjol ökade Mazda med 23 procent på de svenska marknaden. I år är målet att öka ungefär lika mycket. Men första kvartalet överträffade alla förväntningar - Mazda ökade med hela 47 procent!


- Vi har målmedvetet och med högsta prioritet byggt upp vårt nät av återförsäljare sedan vi för två år sedan tog över den svenska marknaden som ett helägt dotterbolag till Mazda Motor Europe, säger Klaus Oest, VD för Mazda Motor Sverige.


- Vi märker att uppmärksamheten för Mazda nu ökar igen. Att våra sportigare produkter som MX-5, RX-8 och inte minst helt nya Mazda6 MPS ger varumärket en intressant och tydligare profil, även om det naturligtvis är Mazda3, Mazda5 och Mazda6, som är de mest sålda produkterna.


Framförallt är det mellanklassbilen Mazda6 som står för den största ökningen, plus 62 procent hittills i år. Mazda är också det bilmärke som ökade mest på den svenska marknaden under årets första kvartal bland de märken som har minst en procents marknadsandel. I mars var Mazdas marknadsandel 1,65 procent.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093