23948sdkhjf

Bilprovningen prisas för smart kommunikation

Det visar företaget med en produktivitetsutveckling på 14 procent de senaste fyra åren och bättre service till kunderna. Under Postens dag kring "Smart kommunikation"* uppmärksammades Bilprovningen för sitt arbete med kommunikation på mottagarens villkor.

Det visar företaget med en produktivitetsutveckling på 14 procent de senaste fyra åren och bättre service till kunderna. Under Postens dag kring "Smart kommunikation"* uppmärksammades Bilprovningen för sitt arbete med kommunikation på mottagarens villkor.


Torsdagen den 11 maj anordnade Posten en dag kring Smart Kommunikation[1]. Fokus låg på att möta kunderna på kundernas villkor. Att kommunicera smart är en utmaning som allt fler företag ser vinsterna av att anta. Ett av företagen som lyckats är Bilprovningen. Lyckad satsningBilprovningen stod inför en stor utmaning att få fram bokningsbara tider och möjliggöra för kunden att boka tid via telefon utan alltför lång kötid. Lösningen blev att skicka hem ett brev till kunden med en förbokad tid och förslag på station. Varje år skickar Bilprovningen ut runt 4 miljoner kallelser till svenska folket. Det nya systemet har resulterat i att tiderna har kunnat spridas ut över året och de kunder som vill boka om eller boka av sin tid kan göra detta såväl via telefon som via Bilprovningens webbsida. HedersomnämnandeUnder dagen gav Posten Bilprovningen ett hedersomnämnande för sitt arbete med Smart Kommunikation. De uppmärksammades för sitt sätt att ändra kundernas beteendemönster och sätt att kommunicera med bilprovningen via olika kontaktytor. Det har resulterat i ökad produktivitet, högre nöjdhetsgrad hos kunderna, kostnadsbesparingar, mindre övertidsarbete och avsevärt kortare kötider. - Det känns väldigt roligt att få det här priset första gången det delas ut. Man märker ute på stationerna att kunderna är nöjda, och det är också där kommunikationen sker i hög grad, säger Christer Öhrskog, Bilprovningen, som arbetat med strategi och genomförande under hela processen. Hedersomnämnandet är starten på ett nyinstiftat pris som Posten kommer att dela ut varje år i samband med en seminariedag kring Smart Kommunikation. För att vinna behöver verksamheten ha byggt upp eller effektiviserat sina administrativa processer med hjälp av just Smart Kommunikation. En eller flera av följande kriterier ska uppfyllas: förändringen ska bidra till att öka försäljning, kundlojalitet och företagets effektivitet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062