23948sdkhjf

Staflund Racing vann i Kungsträdgården

Staflund Racing från Skellefteå tog hem segern i Kamasa Tools Mechanic Challenge som avgjordes i Kungsträdgården, Stockholm, i helgen. Teamet, med Jonas Staflund i spetsen, skruvade isär och monterade ihop sin dragracingmotor på imponerande tiden 6,09 minuter.

Staflund Racing från Skellefteå tog hem segern i Kamasa Tools Mechanic Challenge som avgjordes i Kungsträdgården, Stockholm, i helgen. Teamet, med Jonas Staflund i spetsen, skruvade isär och monterade ihop sin dragracingmotor på imponerande tiden 6,09 minuter. Tävlingen går ut på att skruva isär en Top Methanol Funny Car-motor, byta en kolv och sedan skruva ihop motorn igen. Det team som först startar sin bil vinner. Lördagens tävling blev till sist en affär mellan Team Staflund Racing och Team Andreasson Motorsports. En stor publik samlades runt varje team och skrek entusiastiskt hejarramsor under arbetet för att mana på mekanikerna. Runt Jonas Staflunds bil jublades det högt när teamet drog igång motorn på vinnartiden 6,09 minuter. Tävlingskommentatorerna Björn Sundkvist och Christer Abrahamsson samt dagens konferencier Jesse Wallin konstaterade att det som tar en vecka för en själv att göra hemma i garaget eller kanske tre dagar på en verkstad, det klarar de här killarna på cirka sex minuter. Kamasa Tools Mechanic Challenge är en tävling mellan dragracingmekaniker samtidigt som det också är ett sätt att flytta ut dragracingdepån till ett mer offentligt rum, i det här fallet Kungsträdgården, mitt i Stockholm. Tävlingen bjöd på en hel del utmaningar och tekniskt strul för deltagarna vilket fick förra årets vinnartid, Team Andreasson Motorsports 5,41 minuter, att framstå som smått unik. I år kördes tävlingen under dragracingens så kallade Canonball-regler, fördelad på två tidskvalificerande heat som avgjorde vilka två team som skulle gå till final. Resultat Kamasa Tools Mechanic Challenge 2006:1:a Staflund Racing, Jonas Staflund, 2:a Andreasson Motorsports, Leif Andreasson,3:a Velocity Performance Group, Martin Lundqvist, 4:a Velocity Performance Group, Ulf Leanders,

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078