23948sdkhjf

Renault Sverige bildar ny försäljningsavdelning för lätta transportbilar

I början av augusti startar Renault Sverige upp en nybildad försäljningsorganisation för lätta transportbilar. Syftet är att utveckla och förbättra Renaults transportbilsförsäljning som är en viktig del i den totala försäljningen.

I början av augusti startar Renault Sverige upp en nybildad försäljningsorganisation för lätta transportbilar. Syftet är att


utveckla och förbättra Renaults transportbilsförsäljning som är en viktig del i den totala försäljningen.


Den nya organisationen består av Jens Peter Nielsen som utsetts till försäljningschef samt två regionchefer, Håkan Sjövall och Hans Sundberg. Samtliga har sedan tidigare gedigen erfarenhet av Renaults transportbilsaffär.


- Transportbilsmarknaden har stor potential och är under stark tillväxt. Renault ligger tvåa i registreringsstatistiken idag och har


som målsättning att sälja 5000 lätta transportbilar under 2006. Med en dedikerad transportbilsavdelning kan vi öka kundtillfreds-


ställelsen, förbättra kontakten med våra återförsäljare och kunder samt ger oss möjlighet att skapa tillväxt i affären, säger Jens Peter Nielsen.


- Vår styrka är alla 150 försäljningspunkter som återförsäljarna har. Samtliga Volvo-handlare säljer Renaults lätta transportbilar och på många ställen runt om i landet finns renodlade transportbilscentra, fortsätter Jens Peter.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078