23948sdkhjf

Forskare hjälper Audi fånga upp kundönskemål

Audi har tecknat ett avtal med University of St. Gallen i Schweiz. Genom ett unikt samarbete ska man utveckla en metod för att bättre kunna ta reda på kundönskemål i samband med produktutveckling och marknadsföring. Audi AG kommer, i samarbete med University of St.

Audi har tecknat ett avtal med University of St. Gallen i Schweiz. Genom ett unikt samarbete ska man utveckla en metod för att bättre kunna ta reda på kundönskemål i samband med produktutveckling och marknadsföring.


Audi AG kommer, i samarbete med University of St. Gallen i Schweiz, att etablera ett ledande forskningscenter som ska fokusera på en förbättrad integration av kundönskemål när det gäller bilutveckling och marknadsföring. Avtalet undertecknades igår av Ralph Weyler, som ingår i Audis ledningsgrupp och ansvarar för marknad och försäljning, och Prof. Dr. Ernst Mohr, president för University of St. Gallen.


- Vi ser verkligen fram emot att arbeta tillsammans med Audi, eftersom företaget representerar ett stort försprång när det gäller kunskapsöverföring mellan vetenskap och industri med koppling till marknadsföring av bilar, säger Ernst Mohr.


Audi kommer bland annat att använda forskningsresultaten till att öppna upp nya marknader och även utnyttja potentialen på de befintliga marknaderna. Kundernas önskemål och krav varierar ofta stort mellan olika platser i världen. Audis mål är nu att tydligare definiera marknadsspecifika och individuella kundkrav för att kunna bli ännu bättre på att hantera den befintliga kundbasen.


Laboratoriet för marknadsundersökningar finns hos University of St. Gallen i Schweiz. Ansvarig blir en ledande expert inom marknadsföring och marknadsundersökning, Prof. Dr. Andreas Herrmann. Han kommer att arbeta med ett team bestående av sex forskare för att utveckla innovativa metoder för marknadsundersökning och tidig identifiering av nya möjligheter till research inom detta område. Avtalet löper till 2008 och Audi finansierar två assistenttjänster och bidrar även med nödvändig infrastruktur.


Audi-laboratoriet för marknadsundersökning får också tillgång till ett etablerat nätverk bestående av framstående forskare från USA och Tyskland.


- Detta team är av högsta kaliber och kommer att hjälpa oss att exploatera helt nya områden inom marknadsresearch. Vårt mål är att identifiera och utveckla innovationer inom områden som bilkonfigurator, design och prissättning och ständigt göra detta utifrån kundernas perspektiv, säger chefen för Audi-laboratoriet, Andreas Herrmann.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066