23948sdkhjf

Chevrolet skänker bilar i kampen mot bröstcancer

Chevrolet är huvudsponsor för Rosa bandet 2006. Fyra skänkta bilar förväntas dra in miljoner till forskningen under Bröstgalan. -Rosa bandet-kampanjen ett perfekt sammanhang för oss för att både lansera nya bilar och bidra till kampen mot bröstcancer, berättar Camilla Kihlberg, marknadschef för Che..

Chevrolet är huvudsponsor för Rosa bandet 2006. Fyra skänkta bilar förväntas dra in miljoner till forskningen under Bröstgalan.


-Rosa bandet-kampanjen ett perfekt sammanhang för oss för att både lansera


nya bilar och bidra till kampen mot bröstcancer, berättar Camilla Kihlberg,


marknadschef för Chevrolet Sverige. Kvinnor är mycket medvetna bilköpare


och undersökningar visar att de har det största inflytandet när det gäller


valet av familjebil. Eftersom vår introduktion och Rosa bandet-kampanjen


sammanfaller i tiden var det ett enkelt val för oss att medverka.


Chevrolet gör i samarbete med sina återförsäljare en rad olika aktiviteter


kring Rosa bandet-kampanjen som t ex Rosa lördag då vissa återförsäljare


skänker 1000:- per såld bil eller betalar in en viss summa för varje


kundprovkörning. Den stora finalen blir förstås ändå den TV-sända


Bröstgalan i slutet av oktober (31/10 i TV3) när alla tittare i ett lotteri


har chansen att vinna nya Chevrolet-bilar genom att ringa in 9,90:- till


cancerforskningen.


-Vi hoppas naturligtvis att våra bilar ska dra in riktigt stora summor till


kampen mot cancern, säger Camilla Kihlberg. Någonstans mellan 3-4 miljoner


är en fullt realistisk målsättning eftersom vi vet att våra bilar är en


attraktiv vinstmöjlighet. Chansen att få köra en helt ny, modern


crossover-bil för en blygsam insats lockar många.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062