23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Motor-Magasinet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Chevrolet skänker bilar i kampen mot bröstcancer

Chevrolet är huvudsponsor för Rosa bandet 2006. Fyra skänkta bilar förväntas dra in miljoner till forskningen under Bröstgalan. -Rosa bandet-kampanjen ett perfekt sammanhang för oss för att både lansera nya bilar och bidra till kampen mot bröstcancer, berättar Camilla Kihlberg, marknadschef för Che..

Chevrolet är huvudsponsor för Rosa bandet 2006. Fyra skänkta bilar förväntas dra in miljoner till forskningen under Bröstgalan.

-Rosa bandet-kampanjen ett perfekt sammanhang för oss för att både lansera

nya bilar och bidra till kampen mot bröstcancer, berättar Camilla Kihlberg,

marknadschef för Chevrolet Sverige. Kvinnor är mycket medvetna bilköpare

och undersökningar visar att de har det största inflytandet när det gäller

valet av familjebil. Eftersom vår introduktion och Rosa bandet-kampanjen

sammanfaller i tiden var det ett enkelt val för oss att medverka.

Chevrolet gör i samarbete med sina återförsäljare en rad olika aktiviteter

kring Rosa bandet-kampanjen som t ex Rosa lördag då vissa återförsäljare

skänker 1000:- per såld bil eller betalar in en viss summa för varje

kundprovkörning. Den stora finalen blir förstås ändå den TV-sända

Bröstgalan i slutet av oktober (31/10 i TV3) när alla tittare i ett lotteri

har chansen att vinna nya Chevrolet-bilar genom att ringa in 9,90:- till

cancerforskningen.

-Vi hoppas naturligtvis att våra bilar ska dra in riktigt stora summor till

kampen mot cancern, säger Camilla Kihlberg. Någonstans mellan 3-4 miljoner

är en fullt realistisk målsättning eftersom vi vet att våra bilar är en

attraktiv vinstmöjlighet. Chansen att få köra en helt ny, modern

crossover-bil för en blygsam insats lockar många.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.116|