23948sdkhjf

Scania lanserar sopbilar med ny lågentréhytt

Scania har utvecklat en unik lågentréhytt speciellt för transporter med många i- och urstigningar under en arbetsdag. Nigning (kneeling) ger lägre insteg än på någon annan lastbil i segmentet och det underlättas ytterligare av brett öppnande dörrar på båda sidor.

Scania har utvecklat en unik lågentréhytt speciellt för transporter med många i- och urstigningar under en arbetsdag. Nigning (kneeling) ger lägre insteg än på någon annan lastbil i segmentet och det underlättas ytterligare av brett öppnande dörrar på båda sidor. Den höga andelen standardkomponenter garanterar god tillgänglighet och tillgång på reservdelar.


Soptransporter kännetecknas ofta av hektiska arbetsscheman med ständiga i- och urstigningar. Scanias nya sopbilar kan specificeras för att passa många olika användningsområden från sophämtning i innerstad till transport av stora återvinningscontainrar. Hytt- och chassialternativen är skräddarsydda för att uppfylla behoven i detta konkurrensutsatta segment.


- Scanias nya lågentréhytt har alla möjligheter att bli en favorit, säger Martin Lundstedt, ansvarig för Lastbilar inom Franchise and Factory Sales. Den har nigning, bekvämt insteg och gott om utrymme för besättning och utrustning. Arbetsmiljön är gjord för att underlätta så mycket som möjligt för besättningen.


- Stålhytten är tillverkad av vanliga Scaniakomponenter för att säkerställa tillgången på reservdelar och service och därmed maximera tillgängligheten för transportören.


- Motorn har EGR (exhaust gas recirculation, avgasåterföring) för bekvämast möjliga drift. Kunderna kommer senare att kunna välja Euro 5-motorer och vi har börjat undersöka tillämpningar för etanol- och gasmotorer i lastbilar.


- Kunder som vill byta till förnybara bränslen kan göra det omedelbart. Samtliga nuvarande Scaniamotorer kan köras på RME (rapsmetylester), avslutar Martin Lundstedt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078