23948sdkhjf

Toyota lanserar ihuvudetpatoyota.se

Toyota lanserade den 12 december sin största internetsatsning i Sverige, ihuvudetpatoyota.se, en särskild sajt som berättar mer om den filosofi som redan berörts i Toyotas radioreklam. Sajten vänder sig till alla som är nyfikna på Toyota. Den ser inte ut som traditionella bilsajter.

Toyota lanserade den 12 december sin största internetsatsning i Sverige, ihuvudetpatoyota.se, en särskild sajt som berättar mer om den filosofi som redan berörts i Toyotas radioreklam.


Sajten vänder sig till alla som är nyfikna på Toyota. Den ser inte ut som traditionella bilsajter. Besökaren kommer istället till en fiktiv värld, "I huvudet på Toyota", som bjuder på underhållning och mer information om Toyotas unika filosofi och de innovationer som hittills blivit resultatet.


Idén och sajtkonceptet är 100 % svenskt och signerad Toyotas reklambyrå SWE.


Under olika punkter som t.ex. Fingertoppskänsla, Säkerhet, Miljö och Formel 1, hittar besökaren specialgjorda filmer, animationer eller bara en röst som berättar något intressant. Texten läses av skådespelaren Per Myrberg, som vi känner igen från Toyotas radio- och TV-reklam sedan ett och ett halvt år tillbaka. Radioreklamen "I huvudet på Toyota" startade som en del i Toyotas långsiktiga arbete att berätta om sin unika filosofi baserad på 14 punkter.


-Målsättningen är att sajten ska stärka bilden av Toyota som ett värderingsstyrt företag som tänker annorlunda, förklarar Tomas von Hedenberg, marknadschef på Toyota Sweden AB.


www.ihuvudetpatoyota.se

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062