23948sdkhjf

Kunnig annonsläsare vann tävlingen om en ny Lexus IS250

Med knappt fem sekunders marginal knep Henrik Thörn i Malmö förstaplatsen i Lexus stora tävling på nätet om vem i Sverige som kan mest om det exklusiva bilmärket. Priset är en splitter ny Lexus IS 250. Tävlingen har pågått på www.lexus.

Med knappt fem sekunders marginal knep Henrik Thörn i Malmö förstaplatsen i Lexus stora tävling på nätet om vem i Sverige som kan mest om det exklusiva bilmärket. Priset är en splitter ny Lexus IS 250.


Tävlingen har pågått på www.lexus.se i 40 veckor under 2006, parallellt med en annonskampanj i Svenska Dagbladet. Varje vecka har tio personer kunnat kvalificera sig till den stora finaltävlingen som hölls den 15 december. Totalt tävlade 8000 för att ta sig till finalen.


Även sluttävlingen gick på internet och då gällde det att så snabbt som möjligt svara rätt på 20 frågor om Lexus. Svaren på frågorna fanns i "Berättelsen om Lexus" som publicerats på 40 helsidor i SvD under året. Av 340 finalister var Henrik Thörn den som snabbast prickade in de rätta svaren och som därmed också vann tävlingen där första priset var en Lexus IS 250. Han klarade uppgiften på 49,62 sekunder, endast knappt fem sekunder före tvåan Anna Häggström.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078